شما ثانیه دیگر به♦♥♦ علم و فرهنگ ♥♦♥ منتقل می شوید

خدایا...!!!

علم و فرهنگ

تبلیغات

خدایا...!!!

 

خدایا :

به فکرمان.............منطق

 

به قلبمان...............آرامش

 

به روحمان.............پاکی

 

به وجودمان............ آزادی

 

به دست هایمان .......قدرت

 

به چشم هایمان.........زلالی

 

به زندگی مان ............عشق

 

به دوستی مان........... تعهد

 

و به تعهدمان..............صداقت

 

عطا کن!        (آمین)



 



برچسب ها : ,,,,

نظر شما چیست؟؟!

 چند سخن زیبا از افراد بزرگ!

 

 

 

 



تبدیل آیفون به اسکنر متحرک هویت

 

   تبدیل آیفون به اسکنر متحرک هویت

 

محققان موفق شدند با تجهیز تلفن هوشمند آیفون به حسگرهای بیومتریک، این تلفن همراه را به یک اسکنر پیشرفته هویتی تبدیل کنند.

 

این اسکنر هویت که استراتوس نام دارد، توسط شرکت آمریکایی AOptix ساخته شده و می تواند عنبیه، اثر انگشت، صدا و چهره فرد را تشخیص دهد.

 

انتظار می رود این اپلیکیشن مورد استفاده مجریان قانون و کارکنان کنترل روادید در سراسر جهان قرار گیرد و به زودی جایگزین سیستم های کنونی شود که نیازمند لپ تاپ و اسکنرهای بزرگ و جاگیر هستند.

این اپلیکیشن 199 دلار هزینه برمی دارد اما این مبلغ هنوز تایید نشده است.

 "آلن گود" مدیر شرکت سازنده این دستگاه می گوید: تا کنون تایید هویت بیومتریک توسط وسایلی صورت گرفته که در یک جای خاص ثابت هستند و نمی توان آنها را به راحتی حرکت داد. وی افزود: اما این شرکت با استفاده از قابلیت های آیفون و تجربیات زیاد خود در راهبرهای تشخیص هویت، زمینه ایده آلی را برای تایید هویت همراه فراهم کرده که استفاده از بیومتریک را برای بسیاری از کاربردها و بازارها گسترش می دهد.

 این شرکت معتقد است این سیستم نخستین شرکتی است که از آیفون استفاده می کند. برای استفاده از این دستگاه کاربران فقط به سادگی گوشی همراه خود را به یک قاب خاص تجهیز کرده و از این اپلیکیشن استفاده می کنند.

 چاک یورت معاون شرکت AOptix  گفت: هدف ما از ساخت استراتوس خلق یک گروه محصول است که امکان بهره مندی کاربران جدید از فواید هویت بیومتریک را فراهم می سازد.

 وی افزود: ما توجه و علاقه زیادی را از سوی مجریان قانون، کنترل کنندگان مرز ، برنامه های ملی و غیرنظامی تعیین هویت و دفاعی دریافت کرده ایم. علاوه بر این نیروهای بهداشت و درمان و امدادگران نیز می توانند از این ابزار استفاده کنند.

 

 

 



برچسب ها : ,

باريكترين صفحه كليد انعطاف پذير ساخته شد!!

 باريكترين صفحه كليد انعطاف پذير ساخته شد!!

 

 

 

یک صفحه کلید بسیار باریک که از پلیمرهای دارای ویژگی تغییر شکل استفاده می کند تا احساس و صدای کلید روی دکمه ها را شبیه سازی کند از سال آینده می تواند در لپ تاپها و آلترابوکها مورد استفاده قرار گیرد.

 پلاستیکهای شفافی که تغییر شکل می دهند می توانند صفحات لمسی و صفحه کلیدهایی را که تشکیل دهند که به کاربر حس لمس را القا می کند.

 

شرکت استراتژیک پلیمرز ساینس در سانفرانسیسکو که این صفحه کلید را تولید کرده است روی یک لایه های شفافی کار می کند که از این ویژگی روی صفحه های لمسی هم سود ببرد.

 دستگاه های قابل حمل امروز دارای بازخورد لامسه ای ابتدایی هستند، برای مثال، بسیاری از تلفنها برای اینکه به کاربر اطمینان بدهند که وی یک دکمه را روی یک صفحه کلید فشرده باید از ویژگی لرزش استفاده کنند. این لرزشها توسط یک موتور کوچک ایجاد می شود، به این معنا که کل تلفن می لرزد تا مشخص شود که یک نقطه خاص روی صفحه فشرده شده است.

 کریستوف رامستین مدیر اجرایی شرکت استراتژیک پلیمرز اظهار داشت: سرعت این صفحه کلید با صفحه های لمسی شگفت انگیز است.

 محققان درحال حاضر تلاش می کند که رابطهای کاربری را ارتقا دهند که دکمه ها بیشتر شبیه لمس اجسام فیزیکی شوند.

 فناوری استراتژیک پلیمرز یک پلیمر است که به سرعت شکل خود را با یک میدان الکتریکی اعمال شده تغییر می دهد.

 براساس اظهارات مدیر اجرایی این شرکت، این صفحات کلیدد ر سال 2014 به طور تجاری تولید خواهد شد.

 


 

 



برچسب ها : ,

در فضا نمی توان گريه كرد !

  در فضا نمی توان گريه كرد !!!

 

در شرایط بی‌وزنی در فضا اشك مانند یك توپ بزرگ در اطراف كره چشم حلقه زده و به پایین سرازیر نمی شود.

 «كریس هدفیلد» فرمانده فعلی ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ دست به اقدامات مختلفی از جمله آشپزی، شستن دست، گرفتن ناخن و مسواك زدن در شرایط بی وزنی در فضا كرده است، اما «گریه كردن» در گرانش صفر تنها كاری است كه این فضانورد كانادایی قادر به انجام آن نیست.

 

در جدیدترین فیلم ویدئویی ارسالی از ایستگاه فضایی، «هدفیلد» با ریختن آب بداخل چشم خود نشان داد كه مایع بصورت یك ستون روی صورت باقی مانده و قطرات اشك در فضا هیچگاه سرازیر نمی شوند.

 «هدفیلد» تأكید می‌كند: اگر به گریه كردن ادامه بدهید، این ستون مایع بزرگ و بزرگ تر شده و به یك توپ آبی تبدیل خواهد شد كه بینی و در نهایت تمام صورت شما را در بر می‌گیرد و باید از یك حوله برای خشك كردن اشك چشم از روی صورت و گردن استفاده كنید!

 فضانورد كانادایی در مجموعه فیلم های ویدئویی ارسالی از فضا نشان می دهد، ساده‌ترین كارهایی كه انسان در زمین انجام می‌دهد، در شرایط بی‌وزنی فضا بسیار سخت‌ و در برخی موارد غیر قابل انجام است.

 


 



برچسب ها : ,

عاقبت دیجیتالی پس از مرگ کاربران گوگل!

  عاقبت دیجیتالی پس از مرگ کاربران گوگل!

 

 گوگل در تلاش برای مشخص‌کردن این موضوع است که پس از مرگ چه بر سر شخصیت آنلاین کاربرانش می‌آید.

 این موتور جستجوی غول‌آسا صفحه‌ای موسوم به "اکانت غیرفعال" (Inactive Account) را منتشر کرده که به کاربران گوگل اجازه می‌دهد تعیین کنند که می‌خواهند پس از مرگشان YouTube ،Gmail و Google+ آن‌ها چگونه باشد.

برای استفاده از این برنامه، کاربران گوگل نخست انتخاب می‌کنند که اکانت آن‌ها پیش از حذف داده‌هایشان چه مدت غیرفعال باشد (تا یک سال).

 داده‌های کاربران در صورت تمایل خود آن‌ها می‌تواند سه، شش یا 12 ماه پس از غیرفعال‌بودن حذف شود.

 گوگل همچنین هشداری را یک ماه پیش از حذف داده‌های موجود به این اکانت ارسال می‌کند.

 کاربران همچنین می‌توانند محیط‌های مجازی‌شان را برای ارسال داده‌ها (شامل ایمیل‌ها و عکس‌ها) به افراد مورد نظرشان بفرستند. کلمات عبور این سرویس‌ها در اختیار این افراد قرار داده نمی‌شود.

 آندریاس تورک، مدیر گوگل، پذیرفته که نام "مدیر اکانت غیرفعال" برای این برنامه بسیار زیبا نیست واین که بسیاری از منابع فناوری نام "مدیر اکانت مرگ" را بر این صفحه نهاده‌اند.

 برای بسیاری از مردم این سرویس خوشایند است زیرا این امکان را فراهم می‌کند که اطلاعات ایمیل‌ها، جی‌چت‌ها، تماس‌های تلفنی و بلاگ‌پست‌هایشان به دست افراد ناآگاه نیفتد.

 گفتنی است مردم در بلاگ سیاست عمومی واکنش بسیار مثبتی را به این سرویس نشان داده‌اند.

 


 



برچسب ها : ,,,

عرضه تلفن همراه با سيستم عامل فايرفاكس

  عرضه تلفن همراه با سيستم عامل فايرفاكس

 

موزیلا اعلام کرد که تلفنهای دارای سیستم عامل جدید فایر فاکس تابستان امسال وارد بازار محصولات الکترونیکی 9 کشور جهان می شوند.

 گری کوواکس رئیس شرکت موزیلا اظهار داشت: در ماه ژوئن تلفنهای همراه با سیستم عامل فایر فاکس بازارهای درحال ظهور را در کشورهای برزیل، کلمبیا، مجارستان، مکزیک، مونته نگرو، لهستان، صربستان، اسپانیا و ونزوئلا هدف خواهند گرفت.

 

سیستم عامل فایر فاکس یک سیستم عامل مبتنی بر وب است که شباهتهایی به اندروید دارد اما تمام اپلیکیشنهای ( برنامه های اجرایی) آن در قالب یک مرورگر اجرا می شوند.

 براساس اظهارات کواکس، این سیستم عامل متن باز است که شرکتهای ارتباطات می توانند محتوای خود را به آن اضافه کنند، اما نمی توانند آن را قفل کرده و کنترل کنند.

 وی افزود: برای تلفنهای همراه وب نباید قفل باشد.

 آلکاتل، زد تی ایی و ال جی از تمایل خود برای تولید تلفنهای همراهی با سیستم عامل فایر فاکس صحبت کرده اند.

این اقدام موزیلا برای ارائه تلفن هوشمند خود در کشورهایی غیر از ایالات متحده این ذهنیت را ایجاد می کند که این سیستم عامل دستگاه های غیرگران قیمت را هدف گرفته است.

 مدیرعامل موزیلا نیز تأکید کرده است که نسخه 1.0 این سیستم عامل در بدو کار دستگاه هایی را با قیمتهای مناسب هدف گرفته است. این شرکت در این مرحله صرفا به دنبال تحریک بازار با سیستم عامل فایرفاکس است.



برچسب ها : ,,,,

تا سال 2020 همه انسان های دنيا آنلاين می شوند!

 

 

تا سال 2020 همه انسان های دنيا آنلاين می شوند!

 

 

 مدیر اجرایی گوگل اظهار داشت: ظرف 7 سال آینده همه انسانها در سراسر جهان در اینترنت آنلاین خواهند بود.

 

اریک اشمیت طی این اظهارات یادآور شده است که تاپایان این دهه همه انسانها در زمین به اینترنت متصل هستند.

وی اضافه کرده است که تصور وجود 2 میلیارد کاربر اینترنتی جذاب است اما فکر کردن به 5 میلیارد کاربر آنلاین ظرف یک دهه بسیار هیجان انگیز تر به نظرمی رسد.

 

براساس اعلام اتحادیه ارتباطات راه دور بین المللی که به عنوان یک سازمان وابسته به سازمان ملل که در راستای اطلاعات، ارتباطات و فناوری کار می کند، امسال، سال 2013، 38 درصد از جهان از اینترنت استفاده می کنند، که این تعداد در مقایسه با 35 درصد سال گذشته افزایش یافته است.

 

این درحالی است که عده ای از کارشناسان با اشاره به اینکه کشورهای فقیر و درحال توسعه در جهان با عدم وجود زیرساختهای درست وب و یا وجود نقص در این زیرساختها درحال منزوی شدن هستند و برخی دیگر به واسطه عواملی چون جغرافیای دور از دسترس و محدودیت از این فضا فاصله گرفته اند، این پرسش را مطرح کرده اند که آیا نظریه اشتمیت بیش از حد خوشبینانه نیست؟

 

 


 

 



برچسب ها : ,,,

قسمتی از كارت شارژ كه سرطان زاست !

  

قسمتی از كارت شارژ كه سرطان زاست !

 

طبق آخرین یافته یک موسسه پزشکی در آمریکا نوع سرطان جدید پوستی کشف شده است که عامل محرک و ایجاد کننده آن توسط اکسید نیترو سیلور ایجاد می شود.

 

هنگامی که کارت های شارژ تلفن همراه، و یا کارتهای اینترنت و تلفن را خریداری میکنید، قسمتی را که باید با ناخن بخراشید محتوی این ماده بوده که سرطان زا اعلام شده است لذا توصیه شده است که خراشیدن این بخش از کارت ها را با پوست انگشتان یا ناخن انجام ندهید.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 



برچسب ها : ,,,,,,,,,

سريعترين اينترنت خانگی دنيا در ژاپن

 

سريعترين اينترنت خانگی دنيا در ژاپن

 

 

 یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی وابسته به سونی اقدام به راه اندازی سرویس اینترنتی 2 گیگاباتی در هر ثانیه کرده است که از آن با عنوان سریعترین اینترنت جهان برای استفاده از خانگی یاد می شود.

 

 

شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی " نورو" سرویس فیبری خود را از این هفته به خانه ها، آپارتمانها و تجارتهای کوچک و همچنین 6 ایستگاه پلیس در توکیو ارائه کرده است.

 هزینه این خدمات اینترنتی 51 دلار در هر ماه است و قراردادها به صورت دوساله بسته می شود و برای افرادی که درخواست خود را آنلاین ارائه کنند هزینه نصب رایگان است. این درحالی است که گفته می شود سرعت آپلود این سرویس به 1 گیگابایت در ساعت می رسد.

 این شرکت اعلام کرده است که این سرویس دربرگیرنده اجاره یک دستگاه ONU است که برای حفظ سرعت بالا طراحی شده است. این دستگاه ها معمولا در خانه ها و شرکتها برای تبدیل فیبر به اینترنت پهن باند به کار می رود. بعید به نظر می رسد که کاربران سرعت 2 گیگابایت در ثانیه را روی دستگاه های خود مشاهده کنند، چراکه این سرعت از ظرفیت اکثر آدابتورهای شبکه مصرف کننده ها خارج است.

 دولت ژاپن به شدت از ارتباطها بر پایه فیبر برای مردم این کشور حمایت کرده است و درحال حاضر نیز این شرکت در میان معدود کشورهایی است که از اینترنت با سرعت بسیار بالا برخوردار است.

 قسمت اعظم جمعیت ژاپن در شهر توکیو زندگی می کنند و زندگی در شهرهای دیگر نیز در آپارتمانها متمرکز شده است بنابراین ارائه خدمات بر پایه فیبری ساده تر است. ارائه اینترنت 1 گیگابایت در ثانیه در این کشور متداول است، حتی برخی از ارائه کنندگان این خدمات در تلاش برای تبلیغات قیمتهای کم هستند و تخفیفهایی را برای کاربران خود قائل شده اند.



برچسب ها : ,,,,

هدیه امروز علم و فرهنگ ؛ لبخند

لبخند

 

هدایای روزانه علم و فرهنگ ؛ بخش جدیدی در وبه ما به مناسبت یک ساله شدن وب میباشد...

این بخش روزانه آپدیت میشود...!

 
 
                لبخند، هدیه ای است بی هزینه...
 
 
                                                     Smile is a gift free of charge...
 
 
 
 
 

 

 

 



برچسب ها : ,,,,,,,,,

تولد وبمون مبارک...!!!!

 

 

 

تولد وبمون مبارک...!

 

 

 


پارسال در چنین روزی وبلاگمون شوع به فعالیت کرد.

حالا با گذشت 1 سال از فعالیتمونم  2000 بازدید

کننده که برای یه وبلاگ فرهنگی میتونه آمار خیلی

خیلی خوبی باشه آینده روشنی رو برای وبلاگمون که

میره تا تبدیل به سایت بشه می بینیم. 

اداره از همه دوستای عزیزمون که به ما تو این یه

سال کمک کردن تشکر کنیم.

 

امیدواریم همچنان با هم بودن رو معنی کنیم و از باهم

بودنمون لذت ببریم

   

مدیر وب علم و فرهنگ سینا مهرآبادی

Sina Kr

 

تولدمون مبارک  

 

 

 

در ضمن کادوی ما به شما اینه که بالاخره بعد از حدود 11 ماه ؛ همه ی نظرات

 

این مطلب نمایش داده میشه...!!!

 

هـــــــــــــــــــــــــــووووووووووووووورا....!!!!

 

میخوام این مطلب بترکونه از نطر ؛ باشه؟

 

 



برچسب ها : ,

برخی از رکورد های گینس(عکس+)

 

رکوردهای دیدنی از کتاب گینس

 قراردادن ۱۵ قاشق و نگهداری آنها روی صورت


gines (3)

خوردن ۳۶ سوسک در یک دقیقه


gines (2)

 



برچسب ها : ,

ارائه نخستین هارد درایورUSB3

ارائه نخستین هارد درایور USB3

 

به دوران USB3 خوش آمدید!!

سرانجام اولین هارد درایو جهان که به پورت USB3 مجهز است، ساخته شد و از اواسط ماه نوامبر به بازار عرضه خواهد شد. این هارد دیسک در سه سایز ۱، ۱.۵ و ۲ ترابایت ساخته شده اند و با قیمت ابتدایی ۱۷۵ دلار فروخته خواهند شد. که نسبتا قیمت مناسبی است.

پورت USB3 از نظر تئوری قادر است اطلاعات را با سرعت پنج گیگابیت در ثانیه منتقل کند. اما این هارد دیسک هنوز با این رکورد فاصله دارد و اطلاعات را با سرعت ۱۳۰ مگابایت در ثانیه منتقل می کند. البته هارد XS 3.0 با رابط USB2 هم سازگار است.

این شرکت برای کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ هایی که هنوز مجهز به پورت USB3 نیستند هم کارتی ارایه کرده که با قیمت ۲۵ یورو فروخته می شود و کامپیوتر شما را به پورت یو اس بی ۳ مجهز خواهد کرد.

 

سایت علم و فرهنگ - h222.LXB.IR - h222.loxblog.com



برچسب ها : ,,,

شوخی خنده دار با گوگل


 

شوخی خنده دار با گوگل

 

آیا می خواهید گوگل را مسخره یا سر کار بگذارید؟

پس در گوگل کلمه ی google gravity را سرچ کنید یا اینجا

کلیک کنید...!!!



برچسب ها : ,,,,,,,

ذره هاي شگفت انگيز زیرزمینی جهان!!!

 

 

ذره هاي شگفت انگيز زیرزمینی جهان!!!

 

 

درحالی که بزرگترین برخورد دهنده اتم جهان به کشف ذره بوزون هیگز مشغول بود، فیزیکدانان به شکل بی سر و صدا در حال ساخت آزمایشگاه‌های بزرگ زیرزمینی در اعماق زمین برای بررسی برخی از گریزان‌ترین ذرات جهان بوده‌اند.

 

لایه‌های سنگ زیر زمین ممکن است شواهدی از یک نیروی جدید بوده و تجربیات ظریف را در برابر پرتوهای کیهانی و دیگر ذرات پر انرژی محافظت کند که خود می‌تواند به کشف ذرات فوق نادر منجر شود.

 

 

این گزارش به معرفی ذرات اسرارآمیز از غیر ذره گرفته تا ذرات سنگین با برهم کنش ضعیف (WIMPs) پرداخته که ممکن است در زیر زمین وجود داشته باشند.

 



برچسب ها : ,,

یک مطلب18+

 

 

 

یک مطلب 18+

 

 

خواندن این مطلب به افراد با جنبه و مخصوصا 18+ توصیه مشود...

 

 



برچسب ها : ,,,,,,,,,,,

اولین عکس سیاه سفید و رنگی جهان

 

اولین عکس سیاه و سفید و رنگی جهان!!

 

 

از اولین عکسی که در دنیا ثبت شد تا امروز که عکاسی به سادگی فشردن یک دکمه شده است، نزدیک به دو قرن و نیم می‌گذرد از لحظه‌ای که دریچه‌ای جدید به دنیای خاطرات و لحظات ما باز شد.

عکس زیر اولین عکس جهان است که در سال ۱۸۲۶ توسط عکاس فرانسوی «ژوزف نیسه فور نیپس» ثبت شد، او این عکس را در طی هشت ساعت با فرایندی که آن را «هلیوگرافی« نامید، ثبت کرد. ( هرکی فهمید عکس چیه به منم بگه)

اما پس از ثبت اولین عکس، مشتاقان عکاسی باید نیم قرن منتظر می‌ماندند تا بتوانند اولین عکس رنگی را در قاب عکس و آلبوم‌های خود داشته باشند. تصویر زیر که اولین عکس رنگی تاریخ است در سال ۱۸۷۲ توسط «لوئیز دوکس دو هارون» در فرانسه ثبت شد.

 



برچسب ها : ,

تاثیر ستارها بر سیاه چاله ها...!!

 

وقتی ستاره‌ای تحت تأثیر جاذبه یک سیاهچاله قرار می‌گیرد چه اتفاقی می‌افتد؟

 

 

البته سیاهچاله از زیر بته وسط فضا و زمان پیدایش نمی‌شود! ستاره‌ای که تحت تأثیر جاذبه یک سیاهچاله قرار دارد، پیش‌تر از اینکه سیاهچاله تشکیل شود (یعنی وقتی سیاهچاله ستاره‌ای زنده و نورافشان بوده) یا بهتر است بگوییم از قدیم در کنار او بوده و با هم منظومه‌ای تشکیل داده بودند. اگر عمر ستاره‌ای سرآید و به اندازه کافی سنگین باشد، می‌تواند به سیاهچاله تبدیل شود. در این وضعیت منظومه دو ستاره‌ای تبدیل به منظومه‌ای ستاره-سیاهچاله می‌شود. اگر فاصله این دو ستاره از یکدیگر زیاد باشد، برای ستاره دوم فرق چندانی نخواهد کرد چه بلایی سر دوست قدیمی‌اش آمده؛ زیرا گرانش سیاهچاله از فاصله دور تفاوتی با ستاره پیشین ندارد (درنهايت ممکن است اندکی کمتر یا بیشتر باشد)؛ ولی اگر فاصله آن دو کم باشد، میزان گرانش واردشده از سیاهچاله به نقاط مختلف ستاره دیگر به شدت تفاوت خواهد داشت. 

 



برچسب ها : ,

فسیل دایناسور در ایران!!!!!!

 

فسیل دایناسور در ایران و یک کلاغ چهل کلاغ تا واقعیت علمی!!

 

 

باید منتظر دیدن چه دایناسورهایی در ایران باشیم؟!!

مجموعه‌ای از دایناسورهای جزیره‌نشین مختلفی هستند که در سال‌های اخیر توسط دانشمندان کشف شده‌اند. خیلی از آنها در رسوباتی کشف‌شده‌اند که هم‌عصر و هم‌عرض رسوبات ایران هستند، منتها چون سرنوشت آنها این بوده که به قسمت‌هایی از قاره اروپا تبدیل شوند، طی بیش از یک قرن افراد زیادی به دنبال سنگواره‌های دایناسورها در آن رسوبات گشته‌اند و در نتیجه الان آنها بهتر از ما دایناسورهای سرزمین خود را می‌شناسند.

 

 

 


برچسب ها : ,

همه جای جهان سرشار از انرژیست!!!

 

همه جای جهان سرشار از انرژیست!

 هرگاه كه سخن از انرژي‌هاي تجديد‌پذير به ميان مي‌آيد، گزينه‌هايي چون انرژي خورشيدي، باد و هيدروژن به ذهن ما خطور مي‌كند. اما بايد دانست كه دنياي انرژي‌هاي تجديد‌پذير فقط به اين موارد محدود نمي‌شود و چند سالي است كه دانشمندان و كارشناسان انرژي‌هاي نو، در حال مطالعه بر روي منابع گوناگون توليد‌كننده انرژي‌اند؛ آنهايي كه پتانسيل كافي براي تبديل شدن به رقباي خورشيد و باد را دارند. يكي از شركت‌هاي فعال در اين زمينه، ‌پاور اند انرژي‌1 است كه مطالعات و بررسي‌هاي جامعي در اين حوزه انجام داده است و به نتايج جالب توجهي براي مهندسان و كارشناسان امر انرژي، به ويژه انرژي‌هاي تجديد‌پذير و سبز دست يافته است.

آن‌چه در ادامه خواهد آمد، فهرستي است از منابع برخوردار از پتانسيل تبديل شدن به انرژي تجديد‌پذير كه تاكنون توسط كارشناسان انرژي مورد تاييد فني و عملياتي قرار گرفته‌اند.

 

 

 

 



برچسب ها : ,

افزايش كارآيي و سرعت ياهو مسنجر


افزايش كارآيي و سرعت ياهو مسنجر
 

در هر ورژن جدیدی که از یاهو مسنجر عرضه میشود ، این نرم افزار مقدار فضای بیشتری از رم را اشغال میکند. این اشغال کردن فضای رم باعث کندی بسیار زیاد سرعت کامپیوتر میشود. در این ترفند قصد داریم 3 روش بسیار عالی را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آنها میتوانید این میزان فضای اشغالی را بکاهید و در نتیجه سرعت کار با کامپیوتر را بالا ببرید.

به طور طبیعی یاهو مسنجر 41,164K  از فضای رم را استفاده میکند.

 

 



برچسب ها : ,,

بزرگترین خرگوش دنیا

 

خداییش کف بر میشی بری ادامه مطلب

                                                                            .

                                                                           .

                                                                           .

                                                                           .

                                                                           .

                                                                           .

                                                                           .

 



برچسب ها : ,,,

بزرگ ترین اسب و کوچکترین اسب دنیا در کنار هم

 

بزرگ ترین اسب و کوچکترین اسب دنیا 



برچسب ها : ,

بزرگ ترین شیر دنیا

 

 

بزرگ ترین شیر دنیا

 

هرکولس ۸ ساله نیم تنی حدود ۱۸۳ سانتی متر قد داشته که در جنوب کارولینا سال ۲۰۰۲ بدنیا امد و باعث تعجب همگان شد چرا که دقیقا نصفش ببر بوده و نصفش شیر است. شانه های قوی لایگر این گربه سان را با هیبت نموده است و گفته می شود لایگر ترکیبی بوده و پدرش شیر و مادرش ببر بوده است. بچه متولد شده که ۴ هفته سن دارد نیز کنار لایگر دیده می شود و گفته می شود در مراسم اولین سال تولدش حدود ۱۶۵ کیلو وزن خواهد داشت. موسسه ای تحقیقاتی بنام T.I.G.E.R.S این پدیده را بوجود آورده و در معرض دید عموم قرار داده است.

دکتر بهاگاوان آنتل مدیر موسسه تحقیقاتی می گوید به صورت عادی شیر نر و ببر ماده با هم جفتگیری نمی کنند و اما اگر این اتفاق رخ دهد تنها سه بار صورت می پذیرد. نکته مهم به گفته وی اجتماعی بودن لایگر ها است که این موضوع را از شیر پدر به ارث می برد و علاقه خاصی به دست کشیدن به پوست خود توسط دیگران دارد. آنها علاقه زیادی به خنک بودن و آب نیز دارند.

 

نمونه شبیه آن که البته ترکیبی از ببر نر و شیر ماده است بنام تیگون در چین نگهداری می شود اما به بزرگی لایگر نیست.

 

 

 

 



برچسب ها : ,,,,,,

بزرگ ترین ملخ دنیا

 

بزرگ ترین ملخ دنیا



برچسب ها : ,,,

عکس: تخلف رانندگی عجیب خودروی پلیس!

 

 

عکس: تخلف رانندگی عجیب خودروی پلیس

 
 
 
اگر پلیس خودرویی با چنین باری ببیند لابد او را جریمه خواهد کرد...
 
 
 
عکس: تخلف رانندگی خودروی پلیس!

  

 

 



برچسب ها : ,,,

نوجوان نابغه مسلط به 23 زبان دنیا +عکس

 

نوجوان نابغه مسلط به 23 زبان دنیا 


 
نوجوان آمریکایی اهل نیویورک می تواند به 23 زبان دنیا از جمله عبری، عربی، سواحیلی و چینی صحبت کند.
 
 
 
نوجوان آمریکایی اهل نیویورک می تواند به 23 زبان دنیا از جمله عبری، عربی، سواحیلی و چینی صحبت کند.

 این نوجوان 16 ساله موفق شده به تنهایی و بدون معلم به آموختن 23 زبان دنیا اقدام کند و آن‌ها را فرا بگیرد.

«تیموتی دونر» می گوید: یادگیری زبان های مختلف را از زبان عبری شروع کردم و اکنون برخی از زبان‌هایی که قادر به صحبت کردن و یا در حال یادگیری آنها هستم شامل زبان‌های فرانسوی، لاتین، یونان باستان، چینی، ژاپنی، عربی و پشتو هستند.

به گزارش روزنامه تلگراف، توانایی نادر «تیموتی» به او این امکان را داده تا بتواند با بسیاری از مردم در کشورهای مختلف جهان مکالمه کرده و ارتباط بگیرد.

نوجوان نابغه مسلط به 23 زبان دنیا +عکس

 

 

 



برچسب ها : ,,

طراحی مزرعه دریایی بوسيله دانشمندان فرانسوی!!

 

 

طراحی مزرعه دریایی بوسيله دانشمندان فرانسوی!!

 

شرکت معماری فرانسوی Sitbon Architectes یک غلاف دریایی مفهومی و مزرعه فیتوپلانکتون‌های قابل سکونت و دوستدار محیط زیست را در اقیانوس هند طراحی کرده است.

 

فیتوپلانکتون‌ها ارگانیزم‌های میکروسکوپی هستند که فونداسیون زنجیره غذایی آبزی را تشکیل می‌دهند.

 

آن‌ها مانند گیاهان خشکی از کلروفیل برای تبدیل نور خورشید به انرژی، جذب دی‌اکسید کربن و تولید اکسیژن استفاده می‌کنند.

این موجودات می‌توانند دارای رشد جمعیت انفجاری موسوم به «شکوفه» (bloom) باشند و بیش از صدها کیلومتر مربع در اقیانوس بسط یابند.

مزرعه طراحی شده شرکت فرانسوی که Bloom نام گرفته، دارای پنج طبقه و مرکز آن تا حدی مستغرق است.

دانشمندان می‌توانند در آن زندگی کنند و فیتوپلانکتون‌هایی پرورش دهند که دی‌اکسید کربن جو را کاهش دهند و اکسیژن آزاد کنند.

این سیستم همچنین می‌تواند به عنوان یک سامانه هشدار برای بالا آمدن آب در حالت امکان وقوع سونامی عمل کند.

شایان ذکر است پروژه طراحی شده در مسابقه A+ Awards سال 2013 فینالیست شد.

شرکت طراح معتقد است که هر کارخانه‌ای می‌تواند Bloom خود را برای جذب دی اکسید کربنی که تولید می‌کند، داشته باشد.

 

 

 

 

 



برچسب ها : ,

عکس : اولین اسکناس جعل شده در ایران!!

 

  اولین اسکناس جعل شده در ایران

 

 

عکس: اولین اسکناس جعل شده در ایران

 

 

 

 

 



برچسب ها : ,

ساخت عینک 3D با وسایل ارزان(%100)

 

 

ساخت عینک 3D با وسایل ارزان(%100)

 

 

با کمترین زمان ؛ و کمترین هزینه حدود 10,000 ریال!!!یه عینک 3 بعدی 60,000 ریالی بسازید!!!!

100% تضمینی!!!!

 

 

 

  



برچسب ها : ,,

یک آدم فضایی که کالبد شکافی شد!!!

 

یک آدم فضایی که کالبد شکافی شد!!!

 

 

کالبد شکافی جـعلی

 

 مدت‌هاست فیلمی از حادثه رازول که در آن یک بیگانه فضایی کالبد شکافی مي‌شود، به‌عنوان مدرکی قابل قبول برای وجود و حضور بیگانگان فضایی در زمین توسط بعضی از محققان و یوفولوژیست‌ها مورد استناد قرار مي‌گیرد.یعنی درست زمانی که فکر مي‌کنید مي‌توانید دوباره به یوفولوژی بپردازید، ماجرای فیلم کالبد‌شکافی بیگانه ذهنتان را مشغول مي‌کند. هنوز عده‌اي وجود دارند که امیدوارند این فیلم واقعیت داشته باشد و مدرکی باشد برای اثبات اینکه در سال ۱۹۴۷/۱۳۲۶، جسد یک بیگانه فضایی در حادثه رازول به دست ارتش ایالات متحده افتاده است. اما اینکه حقیقتا این اتفاق افتاده یا نه، هنوز برای بسیاری از محققان روشن نیست. فیلیپ مَنتِل محققی است که می‌گوید این فیلم جعلی است. او رد این ماجرا را تا فردی دنبال کرده که ادعا می‌کند، این کلیپ کوتاه را تولید کرده است. فیلم سازی به نام «کیث بِیت من» هم حرف‌های جالبی در مورد این فیلم دارد.

                                

 

 

 

 

 



برچسب ها : ,,,

عکس : آتشفشان رنگی

 

عکس : آتشفشان رنگی

 

 دالول یک دهانه آتشفشانی در شمال شرقی اتیوپی است. تکه پاره‌ها ی رنگی بر اثر تداخل بین ماگمای بازالتی و نهشته‌های نمکی این منطقه به وجود آمده‌اند. آخرین فوران این منطقه در سال ۱۹۲۶ اتفاق افتاده و از آن به بعد آب‌های گرم و بازی در ترکیب با عناصر سطح منطقه باعث ایجاد نمک‌های رنگی شده‌اند.

 آتشفشان رنگي

 

                

 

 

 

 

 



برچسب ها : ,,,

عکس: تنبل ترین بابای دنیا!

 

 


برچسب ها : ,,

سرانجام گلکسی اس4 چه شد؟!

سرانجام گلکسی اس4

 

  

هر چند محصولات گلکسی سامسونگ به اندازه آی‌فون‌هاي اپل محبوب نیستند؛ اما در كنار محصولات جدید این سری هم شایعات زیادی به وجود مي‌آيد. حالا مجموعه‌اي از پیرامون محصول معرفی نشده این شرکت یا گلکسی اس ۴ به وجود آمده‌اند. این شایعات مدعي هستند که اطلاعات قابل‌اطمينان...

 

 

 



برچسب ها : ,,,

داستانک ؛ شاهینی که پرواز نمی کرد!!

داستانک ؛ شاهینی که پرواز نمی کرد!! 

 

 

 

پادشاهی دو شاهین کوچک به عنوان هدیه دریافت کرد. آنها را به مربی پرندگان دربار سپرد تا برای استفاده در مراسم شکار تربیت کند.

 یک ماه بعد، مربی نزد پادشاه آمد و گفت که یکی از شاهین‌ها تربیت شده و آماده شکار است اما نمی‌داند چه اتفاقی برای آن یکی افتاده و از همان روز اول که آن را روی شاخه‌ای قرار داده تکان نخورده است...

 

شکلک های محدثه

 

 


 

 

 



برچسب ها : ,,,

فکر انسان جايگزين رمز عبور رایانه ها مي شود!!

 

فکر انسان جايگزين رمز عبور رایانه ها مي شود!!

 

به زودی استفاده از "کلمه عبور" در رایانه ها، قدیمی می شود و جای خود را به "فکر عبور" می دهد تا کاربران فقط با استفاده از فکر و امواج مغزی خود اجازه دسترسی به رایانه را بیابند.

 

دانشمندان در دانشگاه کالیفرنیا برکلی می گویند در حال مطالعه امکان استفاده از امواج مغزی به جای رمز عبور برای ورود به رایانه ها هستند.

 

وسایل بیومتریک مانند اسکن اثرانگشت، اسکن قرنیه یا تشخیص صدا یا چهره، مدتهاست که به عنوان شیوه های ایمن تری برای ورود به رایانه ها نسبت به کلمه عبور شناخته می شوند، شیوه هایی که امکان فراموشی یا دزدیدن آن وجود ندارد اما چنین سیستم هایی کند، گران و مزاحم هستند.

مهندسان دانشگاه کالیفرنیا می گویند پیشرفت های جدید در فناوری های زیست - حسگر می تواند استفاده از اندازه گیری امواج مغزی (EEG ) را به عنوان "فکر عبور" برای رایانه ها امکان پذیر کند.

محققان سربند- هدست- هایی ساخته اند که یک حسگر تماس خشک را در جلوی پیشانی کاربر قرار می دهد که امکان تهیه امواج مغزی رااز لوب چپ پیشانی فراهم می کند.

این سربند شبیه هدست های معمولی بلوتوث تلفن های همراه و پخش کننده های موسیقی است.

محققان آزمایش هایی را برای تعیین اینکه آیا این سیگنال می تواند کیفیت کافی را برای احراز هویت دقیق داشته باشد یا خیر انجام داده اند چرا که یک رایانه باید بتواند به دقت بین الگو های امواج مغزی یک کاربر  و فرد دیگری تمایز قایل شود.

هنوز تا ارائه رایانه ای که کاربری را از طریق امواج مغزی شناسایی می کند راه طولانی مانده است اما آزمایش ها نشان می دهند این اصل شدنی است.

این پژوهشگران که تحقیقات خود را در هفدهمین کنفرانس بین المللی رمز نگاری مالی و امنیت داده در اکیناوا ژاپن ارائه کرده اند، می گویند:"دریافته ایم که سیگنال های امواج مغزی حتی آنهایی که با استفاده از حسگرهای EEG غیرمزاحم و کم هزینه جمع آوری شده اند، می توانند برای احراز هویت کاربران با دقت بسیار بالایی، مورد استفاده قرار گیرند."

 

 

 



برچسب ها : ,

عکسی زیبا از میدان ولیعصر(عج) در دهه چهل

 

عکسی زیبا از میدان ولیعصر(عج) در دهه چهل

 
 
 
تصویری زیبا از میدان ولیعصر (عج) تهران مربوط به دهه چهل شمسی.
 
 
 
تصویری زیبا از میدان ولیعصر (عج) تهران مربوط به دهه چهل شمسی. آسمان آبی و تمیز تهران در آن روز ها تکرار نشدنی است. در تصویر سینما قدس و بلوار کشاورز با درختکاری های زیبایش هم قابل مشاهده هستند.


برچسب ها : ,

ویندوز XP كاربران را به خطر مي اندازد!!

 ویندوز XP كاربران را به خطر مي اندازد!!

 

درحالی که درست یک سال دیگر مایکروسافت پشتیبانی تکنیکی خود را از سیستم عامل ویندوز XP قطع می کند، هنوز بسیاری از شرکتها قصد ندارد سیستم عامل رایانه های خود را تغییر دهد که این امر می تواند خطر حملات سایبری به آنها را افزایش دهد.

 

شرکت مایکروسافت از 8 آوریل سال 2014 ( 19 فروردین 1393) پشتیبانی تکینیکی خود را از سیستم عامل ویندوز XP قطع می کند اما هنوز بسیاری از شرکتها تصمیم ندارند که رایانه های خود را به سیستمهای جدیدتری منتقل کنند.

 

براساس اظهارات یک شرکت مدیریت نرم افزار، علاوه بر استفاده از سیستم عاملی که بهره وری را کند می سازد، کاربرانی که از XP استفاده می کنند ممکن است از آوریل آینده قربانیان جدید حملات سایبر باشند چرا که مایکروسافت از این تاریخ به بعد دیگر بسته های امنیتی برای XP منتشر نمی کند.

شرکت مدیریت نرم افزار کموود اعلام کرد، کمتر از نیمی از تمام سازمانهای بزرگ از XP به ویندوز 7 تغییر سیستم عامل می دهند. در پایان سال گذشته یک شرکت از هر چهار شرکت سیستم عاملهای خود را به 7 تغییر داده است.

مدیر اجرایی در شرکت نرم افزار 1E اظهار داشت: پیام واضح و روشن است، سازمانها هنوز حرکت به سمت یک سیستم عامل جدید را آغاز نکرده اند، ممکن است به مهلت مایکروسافت نرسند.

مایکروسافت توصیه کرده است که شرکتها 18 تا 32 ماه را به تغییر سیستم عاملهای خود از XP به 7 اختصاص دهند.

سیستم عامل ویندوز XP در سال 2001 منتشر شد و به دومین سیستم عامل محبوب برای رایانه ها تبدیل شد. براساس اعلام نت‌مارکت‌شیر 38.7 درصد از رایانه ها مجهز به سیستم عامل XP هستند.

پس از این سیستم عامل مایکروسافت سیستم عاملهای ویستا، هفت و هشت را منتشر کرده است اما از سپتامبر گذشته ویندوز هفت به یکی از محبوبترین ها تبدیل شد.

آدرین فاکسال مدیر اجرایی شرکت مدیریت نرم افزار کموود اظهارداشت: در این دوره سخت اقتصادی، این مسئله تعجب برانگیز نیست که مدیران شرکتها نمی خواهند مبالغ قابل توجهی را به تعویض سیستم عاملهایی اختصاص دهند که مشکلی هم ندارد.



برچسب ها : ,,,,,,

چندمین روز ماه، متولد شده اید؟!

 

اگر در

روز 1 ) خیلی کنجکاوید
روز 2 ) زندگی و احساسات شما در حد تعادل است
روز 3 ) رفتارتان دیگران را به اشتباه می اندازد
روز 4 ) پیش از عمل کردن خوب فکرمی کنید
روز 5 ) از تغییرات لذت می برید
روز 6 ) سخاوتمندانه به نیازمندان یاری می رسانید
روز 7 ) نسبت به تغییرات اطرافتان حساس هستید
روز 8 ) شخصیت شاد و رفتار دوستانه ای دارید
روز 9 ) نمی دانید چگونه باید خود واقعیتان را نشان دهید
روز 10 ) فرد مسئولی هستید
روز 11 ) شما بخشنده و محتاط و دارای روحیه ای لطیف هستید
روز 12 ) شما پر انرژی و شوخ طبع هستید
روز 13 ) فردی صادق و ساده گیر هستید
روز 14 ) گاهی اطرافیانتان را فراموش می کنید
روز 15 ) دوست دارید در مرکز توجه قرار گیرید
روز 16 ) به خوبی می توانید به ندای قلبتان گوش دهید
روز 17 ) دوست ندارید وارد امور دگران شوید
روز 18 ) در نگاه اول فردی بسیار آرام به نظر می رسید
روز 19 ) در مدیریت امور زندگی مهارت خاصی دارید
روز 20 ) شما همه چیز را جدی می گیرید
روز 21 ) شما کنجکاو و یک دنباله رو واقعی هستید
روز 22 ) انسان بی نظیری هستید
روز 23 ) هرگز آنگونه که دیگران می خواهند زندگی نمیکنید
روز 24 ) بسیار مثبت نگر هستید
روز 25 ) هیچ مانعی نمی تواند شما را ازهدفتان باز دارد
روز 26 ) به تغییرات مثبت پاسخ می دهید
روز 27 ) گاهی بدبین می شوید و از کاه کوه می سازید                   واسه من که کاملا درس بود...!!!!!!!!!
روز 28 ) به راحتی می توانید در زندگی تان موفق شوید
روز 29 ) به حس ششم خود اعتماد داشته باشید
روز 30 ) دوست دارید همسرتان در کنترل شما باشد
روز 31 ) اعتماد بنفس بالایی دارید
 

واسه من درس بود ؛ شما چی؟؟

 



برچسب ها : ,,,,,

داستانک ؛ چشم مادر...!!

داستانک فوق العاده ؛ چشم مادر

 

مادر من فقط یک چشم داشت. من از اون متنفر بودم … اون همیشه مایه خجالت من بود!

اون برای امرار معاش خانواده برای معلم ها و بچه مدرسه ای ها غذا می پخت.

یک روز اومده بود دم در مدرسه که منو به خونه ببره خیلی خجالت کشیدم. آخه اون چطور تونست این کار رو بامن بکنه؟
روز بعد یکی از همکلاسی ها منو مسخره کرد و گفت مامان تو فقط یک چشم داره! فقط دلم میخواست یک جوری خودم رو گم و گور کنم. کاش مادرم یه جوری گم و گور میشد…
بهش گفتم اگه واقعا میخوای منو بخندونی و خوشحال کنی چرا نمیمیری؟
اون هیچ جوابی نداد….
دلم میخواست از اون خونه برم و دیگه هیچ کاری با اون نداشته باشم!

 



برچسب ها : ,,,,,,

داستانک...! - گلفروشی...!

 

داستانک...! - گلفروشی...!

مردی مقابل گلفروشی ایستاده بود و می‌خواست دسته گلی برای مادرش که در شهر دیگری بود سفارش دهد تا برایش پست شود.
وقتی از گل فروشی خارج شد، دختری را دید که روی جدول خیابان نشسته بود و هق هق گریه می‌کرد. مرد نزدیک دختر رفت و از او پرسید: «دختر خوب، چرا گریه می کنی؟»
دختر در حالی که گریه می کرد گفت: «می‌خواستم برای مادرم یک شاخه گل رز بخرم ولی فقط ۷۵ سنت دارم در حالی که گل رز ۲ دلار می شود.» مرد لبخندی زد و گفت: با من بیا من برای تو یک شاخه رز قشنگ می خرم.

 

وقتی از گلفروشی خارج شدند مرد به دختر گفت: مادرت کجاست؟ می خواهی تو را برسانم؟
دختر دست مرد را گرفت و گفت: «آنجا» و به قبرستان آن طرف خیابان اشاره کرد.
مرد او را به قبرستان برد و دختر روی یک قبر تازه نشست و گل را آنجا گذاشت.
مرد دلش گرفت.. طاقت نیاورد، به گل فروشی برگشت، دسته گل را گرفت و ۲۰۰ مایل رانندگی کرد تا خودش دسته گل را به مادرش بدهد!



برچسب ها : ,,,,,,,

مادر...!!!

 

 مادر...!!!

 

اشتباهی خونه یه خانم مسنی رو گرفتم، اومدم معذرت‌خواهی کنم هی می‌گفت مینا ‌جان تویی؟ هی می‌گفتم ببخشید مادر اشتباه گرفتم، باز می‌گفت مینا جان تویی مادر؟ می گفتم نه مادر جان اشتباه شده ببخشید! اسم سوم رو که گفت دلم شکست.. گفتم آره مادر جون، زنگ زدم احوالتون رو بپرسم. اون قدر ذوق کرد که چشام خیس شد.

چه مادر و پدرها و پدربزرگ ها و مادربزرگ هایی که چشم انتظار یه تماس کوچولو از ما هستن.. ازشون دریغ نکنیم!



برچسب ها : ,,,,

تبلت ها در آینده جایگزین رایانه ها میشوند!!!!

 

تبلت ها در آینده جایگزین رایانه ها میشوند!!!!


یک شرکت تحقیقات فناوری در آمریکا اعلام کرد پیشرفت های فناوری در موضوع رایانه موجب شده فروش تبلت ها به سرعت بالا بگیرد و تمایل به استفاده از رایانه های شخصی معمولی(PC) رو به زوال بگذارد.

 

شرکت  "گارتنر" دیروز – جمعه-  گزارش داد، پیش بینی می شود تا سال 2017 فروش رایانه های تبلتی 70 درصد رشد  و از سوی دیگر فروش رایانه های شخصی( PC ) و لپ تاپ 7.3 درصد کاهش داشته باشند.

 

فروش PC، تبلت و تلفن های هوشمند که به طور کلی وسایل ارتباط جهانی خوانده می شوند شاهد افزایش خواهد بود اما سهم بازار این وسایل در طول زمان با تمرکز بیشتر بر روی وسایل قابل حمل و نقل و همراه تغییر خواهد کرد.

کارولینا میلانسی معاون شرکت گارتنر گفت: همانطور که مشتریان از رایانه های شخصی به تبلت ها و تلفن های هوشمند روی می آورند دیگر به رایانه های شخصی که باید به طور مداوم آن را جایگزین کنند توجهی ندارند .

بر اساس اعلام گارتنر، این امر از مدتها پیش بر اساس تغییر در ترجیحات کاربران در طول زمان انتظار می رفت.

تا سال 2017 ، 1.46 میلیون دستگاه از سیستم عامل اندروید استفاده خواهند کرد در حالی دستگاه های بر پایه سیستم عامل ویندوز به حدود نیم میلیون می رسد.



برچسب ها : ,

دیدن این عکس به هیچ کس توصیه نمی شود!!!

 

دیدن این عکس به هیچ کس توصیه نمی شود!

به ادامه مطلب نریدا...!!!!

 اگه رفتین دیگه مشکل از من نیس!!!!

 

 

 شاید تا 50 روز نتونین بخوابین!!!

خود دانین ؛ من کهحالم خیلی بد شد...!!

 شما نبینیدا...!!!



برچسب ها : ,,,,,,,,,,

خواندن رویاهای شبانه امكان پذير شد!!

 خواندن رویاهای شبانه امكان پذير شد!!

 

 

دانشمندان ژاپنی با استفاده از اسکنرهای MRI برای فاش کردن برخی از رمز و رازهای ذهن ناخوداگاه، اعلام کردند شیوه ای را برای "خواندن" رویاهای افراد یافته اند.

محققان به آنچه که به گفته آنها نخستین رمز گشایی رویاهای خواب شبانه خوانده می شود دست یافته اند؛ موضوعی که قرن ها و از زمان باستان تا کنون گمانه زنی های بشریت را به خود معطوف کرده است.

 

محققان در آزمایشگاه های علوم عصبی محاسباتی ATR در توکیو از اسکن های MRI برای تعیین موقعیت دقیق آنکه کدام بخش از مغز در طول لحظات نخست خواب فعال است استفاده کردند.

این دانشمندان سپس افرادی را که در حال خواب دیدن بودند بیدار و از آنها در مورد تصاویر مشاهده شده سئوال کردند، فرایندی که 200 بار تکرار شد.

به گفته محققان این پاسخ ها با نقشه های مغزی که توسط اسکنرهای MRI تهیه شده بود مقایسه شد . آنها سپس پایگاه داده ای را بر اساس این نتایج تهیه کردند.

در تلاش بعدی توانستند تصاویر مشاهده شده افراد را در حین خواب با 60 درصد دقت پیش بینی کنند، این پیش بینی در مورد حدود 15 آیتم خاص از جمله انسان، کلمات و کتاب ها با بیش از 70 درصد دقت صورت گرفت.

یوکیاسو کامیتانی مجری این مطالعات گفت: با این آزمایش ها نتیجه گرفتیم که با ضریب موفقیت بالایی توانسته ایم  برخی از انواع رویاهای حین خواب را رمز گشایی کنیم.



برچسب ها : ,

تلفن همراه در زندگي چه چيزهايي را از بين برد؟

 تلفن همراه در زندگي چه چيزهايي را از بين برد؟

 

 

 

بیش از چهار دهه از اختراع اولین تلفن قابل حمل می گذرد و این وسیله تا کنون توانسته بسیاری از لوازم و تکنولوژی ها را با خود همراه کرده و شکل قدیمی آن ها را از زندگی های امروزی حذف کند.

 

 

 

در این گزارش 10 وسیله ای که توسط تلفن های همراه از بین رفته اند را معرفی می کنیم.

 

 



برچسب ها : ,

سالروز تولد استاد سهراب سپهری!!

 

به بهانه فرخنده زادروز سهراب سپهری

 

 

 

گوش کن


دور ترین مرغ جهان می خواند.

 

شمعدانی ها

و صدا دارترین شاخه ی فصل

ماه را می شنود.


گوش کن

جاده صدا می زند از دور قدم های ترا.

چشم تو زینت تاریکی نیست.

پلک ها را بتکان

کفش به پا کن

و بیا

به ادامه مطلب مراجه کنید...

 

 



جهان واقعي، 250 بار بزرگ‌تر از جهان قابل مشاهده است!

  

جهان واقعي، 250 بار بزرگ‌تر از جهان قابل مشاهده است!

 

درپي دهه‌ها پرسش و كنجكاوي درمورد ميزان بزرگي كيهان، دانشمندان معتقدند كه جهان حداقل 250 بار بزرگتر از جهان قابل مشاهده كنوني است.

 

دانشمندان دانشگاه آكسفورد و ايمپريال كالج لندن در تحقيقات خود به اندازه‌گيري انحناي جهان پرداخته‌اند. 

در صورتي كه جهان مسطح و باز باشد؛ بنابراين بايد نامحدود باشد اما اگر مانند يك جسم كروي بسته باشد، در اين صورت جهان از اندازه‌اي محدود برخوردار است. 

اين دانشمندان روش پيچيده تحليلي جديدي در مورد تمام پژوهش‌هاي قبلي را مطرح كرده‌اند كه به روش‌هاي بايسيان موسوم است. 
آنها به جاي پرسش در مورد اينكه چگونه مدل‌هاي مختلف جهان با داده‌ها مطابقت دارند، اين سوال را مطرح مي‌كنند كه چگونه مدل‌هاي مختلف با دريافت داده‌ها ممكن است درست باشند. 

يكي از منابع مورد استفاده اين دانشمندان، اندازه‌گيري موج‌هاي درون جهان اوليه كه در تابش زمينه كيهاني يا نوسانات آكوستيك باريون يخ زده‌اند بود كه با استفاده از تلسكوپ‌هاي فضايي به دست آمد. 

آنها با استفاده از اين روش دريافتند كه مدل محتمل‌تر، انحناي شديدا محدود جهان است كه براساس آن جهان مسطح است. اين مدل همچنين 250 بار از حجم قابل مشاهده توسط هابل كه حدودا به اندازه جهان قابل مشاهده است بزرگتر است. 



برچسب ها : ,,,,,,,

جهان واقعا چند ساله است؟

 

 جهان واقعا چند ساله است؟!

 

یک دانشمند آمریکایی در اقدامی جالب نسخه شبیه‌سازی شده خود از صدای انفجار بزرگ را با داده‌های دقیق جدید بدست آمده از کاوشگر فضایی چندین میلیون دلاری، ترکیب کرده است.

 

اطلاعات بازگشتی از تلسکوپ فضایی پلانک سازمان فضایی اروپا تا کنون به فیزیکدانان زیادی در تجدیدنظر برآوردهای آنها از سن جهان کمک کرده و اکنون یک استاد دانشگاه واشنگتن از این داده‌ها برای ایجاد بازگردانی ارتقا یافته و وضوح بالا از صدای توسعه اولیه جهان در بیش از 13 میلیارد سال قبل استفاده کرده است.

 

جان کریمر 10 سال پیش ابتدا یک نسخه صوتی از انفجار بزرگ را با استفاده از اطلاعات ابزار ناهمسانگردی ریزموج ویلکینسون ناسا ساخته بود. وی اکنون از خوانش‌های باکیفیت بهتر پلانک برای ساخت یک بازگردانی جدید استفاده کرده است.

این فیزیکدان از تحلیل‌های ماموریت پلانک در مورد تابش زمینه کیهانی که شامل تابش‌های حدود 400 هزار سال پس از آغاز جهان بوده، استفاده کرده است که تغییرات دمایی تابش زمینه کیهانی را به اجزای فرکانس زاویه‌ای یا چندقطبی تغییر می‌دهد.

به گفته کریمر، فرکانس‌های واقعی انفجار بزرگ بسیار پایین‌تر از آن بودند که با گوش انسان شنیده شوند از این رو وی آنها را با ضریب بسیار بالایی برای شبیه‌سازی خود بالا برده که اولین 760 هزار سال جهان را نمایش می‌دهد.

ماه گذشته سازمان فضایی اروپا از یک پرتره از جهان نوزاد بر اساس داده‌های 15.5 ماه اول تلسکوپ فضایی پلانک رونمایی کرده بود.

این داده‌ها همچنین ارزش جدیدی را برای سرعت انبساط جهان در امروز ایجاد کرده و نشان داد که سن دقیقتر جهان 13.82 میلیارد سال است که 80 میلیون سال پیرتر از داده‌های پیشین محسوب می‌شود.



برچسب ها : ,,,,,,,,,

.