شما ثانیه دیگر به♦♥♦ علم و فرهنگ ♥♦♥ منتقل می شوید

! بازگشت قدرتمند سایت علم و فرهنگ !

علم و فرهنگ

تبلیغات

! بازگشت قدرتمند سایت علم و فرهنگ !

با سلام ؛ همانطور که شما بازدید کننده گرامی می دانید این سایت با وجود داشتن حدود 1500 مطلب ؛ به طور کاملا احساسی بسته و به آدرس Www.H222kR.iR منتقل گردید !

اما اینک با داشتم رتبه در گوگل  (رتبه 1 ما در گوگل) باری دیگر شروعی قدرتمند خواهد داشت !

 

همچنین این سایت با دامنه های زیر به کار خود ادامه خواهد داد :

پیج رنک

Www.H222.Tk

Www.H222.Loxblog.Com

Www.H222.Pmcblog.Com

Www.H222.Lxb.Ir

Www.H222.Mahtarin.Com



برچسب ها : ,,,,

♦لوگوی علم و فرهنگ♦

♦به بروزترین وب لوکس بلاگ خوش اومدین...!♦ - H222.LoxBlog.Com



برچسب ها : ,,

تلفن هوشمند جدید با سیستم عاملی متفاوت

تلفن هوشمند جدید با سیستم عاملی متفاوت

 

 

یک گروه از مهندسان و طراحان سابق نوکیا از یک تلفن هوشمند جدید که دارای

یک سیستم عامل کاملا جدید است، رونمایی کردند.

 

علم و فرهنگ ؛ یک گروه از مهندسان و طراحان سابق نوکیا از یک تلفن هوشمند جدید که دارای یک سیستم عامل کاملا جدید است، رونمایی کردند.

 این تلفن فنلاندی با نام " جولا" (Jolla) عرضه شده و دارای صفحه نمایش اچ دی 4.5 اینچی است. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این تلفن ماهیت دونیم شده آن است.

نیمه جلویی آن به نیمه پشتی متصل می شود و ظاهر جدیدی را برای این تلفن به همراه داشته است. این ویژگی موجب شده که جولا با هر نیمه خود که باشد علاوه بر ظاهر، کارکردهای متفاوتی به خود بگیرد.

 هرکدام از این نیمه ها می توانند به طور مستقل تنظیم شوند برای مثال می توان یکی را برای محل کار و یکی را برای استفاده شخصی تنظیم کرد. کاربر حتی می توان نیمه ای را خریداری کند که دارای اپلیکیشنهای منحصر به فرد است و یا حتی از ویژگی شارژ وایرلس برخوردار است.

 این نیمه پشتی دستگاه را می توان به تکه دیگری عوض کرد که رنگ متفاوتی دارد و این رنگ موجب می شود که دستگاه ویژگیهای جدیدی داشته باشد.

 


 



برچسب ها : ,,,,,,,

ساعت‌ مچی هوشمند با قابلیت تایپ!

 

ساعت‌ مچی هوشمند با قابلیت تایپ!

 

 

 

 محققان دانشگاه کارنجی ملون ساعت‌های مچی هوشمندی را خلق کرده‌اند که می‌توان بر روی آن‌ها تایپ کرد.

 

 

این ساعت ZoomBoardنام دارد و توسط کریس هریسون و استفان اونی طراحی شده است.

 

ساعت جدید یک صفحه‌کلید کامل مینیاتوری QWERTYرا در حالت معمول نمایش می‌دهد.

 

ضربه‌زدن آرام، موجب می‌شود که کلیدها در ناحیه لمس‌شده صفحه‌کلید، زوم شوند؛ این امر موجب انتخاب آسان کلید مطلوب می‌شود.

 

همچنین نگه‌داشتن انگشت بر روی یک کلید، موجب ارائه نسخه بزرگتری از حرف مرتبط با آن می‌شود، حرکت انگشت به سمت راست درست مانند ضربه به اسپیس بار، فضای بین حروف را ایجاد می‌کند و حرکت انگشت به سمت چپ یک کاراکتر تایپ‌شده را حذف می‌کند. به منظور دسترسی به کلیدهای اعداد و نمادها، باید انگشت را به سمت بالا حرکت داد.

 

سیستم جدید دارای نمایشگر صفحه‌کلید 16*6 میلیمتری است و کاربران در آزمایشات انجام‌شده توانستند به سرعت تایپ حدود 10 واژه در دقیقه برسند.

 

این فناوری امکانات جدیدی را برای ساعت‌های هوشمند فراهم می‌کند که عموما فاقد هر نوع ابزار واردکردن متن هستند.

 

گفته می‌شود به این دلیل که این نرم‌افزار درحال توسعه است، یک مدل زبانی نیز ممکن است به آن افزوده شود.

 

این همان مدلی است که در تلفن‌ها وجود دارد و واژگان را بر اساس نخستین حروف تایپ‌شده‌ ‌آن‌ها پیشنهاد می‌دهد.

 

 



برچسب ها : ,,,,,,,,,,

تغيير شكل تلفن های هوشمند آينده!

   تغيير شكل تلفن های هوشمند آينده

  

 تلفنهای هوشمند آینده می توانند با تغییر نیاز کاربران خود و یا براساس شکل دستهای آنها تغییر شکل دهند.

 دانشمندان دانشگاه بریستول طی تحقیقات خود به تلفنها و یا دستگاه های رایانه ای اشاره کرده اند که تغییر شکل می دهند و برای مثال می توانند هنگامی که یک بازی را روی آن اجرا می کنند به نوعی تغییر شکل دهند که بازی کردن با آن تسهیل شود و یا اینکه از یک صفحه کلید سه بعدی برخوردار باشند که هنگامی که از آن استفاده نمی کنید ناپدید شود.

 

علم و فرهنگ ؛ این گروه تحقیقاتی شش نمونه اولیه دستگاه تغییر شکل دهنده ساخته اند که با آنها مواد و سیستمهای مختلفی که را می توان برای ساخت آنها به کار گرفت، آزمایش کنند. در میان مواد آزمایش شده می توان به پلیمرهای الکترواکتیو دی الکتریک و آلیاژهای حافظه دار اشاره کرد.

 

دکتر آن رودانت محقق اصلی این تحقیقات اظهار داشت: در زندگی روزمره با اشکال مختلفی رو به رو هستیم که شکل آن به ما می گوید چگونه باید از آنها استفاده کنیم. برای مثال یک دستگیره در و یا در بطری نوع استفاده از خود را در شکلش دارد. تلفنهای همراه صرفا مستطیل شکل هستند و شکل آنها با کارکردشان همخوانی ندارد.

 

وی اضافه کرد: مواد بسیار مختلف و جالبی در آزمایشگاه های تحقیقاتی تولید می شوند که ما از تمام آنها مطلع نیستیم، از این رو تصمیم گرفتیم به تحقیق درباره این موضوع بپردازیم که چگونه مواد با به کاربردن یک ولتاژ تغییر شکل می دهند، منبسط یا منقبض می شوند.

 

الکترواکتیو دی الکتریک مواد پلاستیکی هستند که هنگامی که به واسطه یک میدان الکتریکی ایجاد شده میان دو الکترود فشرده شوند، تغییر شکل می دهند، درحالی که آلیاژهای حافظه دار مواد متالیکی هستند که می توان آنها را به شکلی در آورد و سپس آنها را با گرما به شکل اولیه بازگرداند.

 

محققان 10 خاصیتی را شناسایی کرده اند که می تواند برای توصیف شکل قطعی این دستگاه ها به کار رود که در آن میان می توان به انحناء و انبساط اشاره کرد.

 

یک نمونه اولیه از این دستگاه ها از یک تکه کاغذ پوشیده شده با الکترواکتیو دی الکتریک ساخته شده دارای انعطاف بالا است اما قابلیت انحنا و انبساط آن محدود است.

 

نمونه دیگر که با قطعاتی از چوب ساخته شده با سیمهای آلیاژهای حافظه دار به هم متصل شده است و نسبتا موفق بود چرا که از قابلیت انحنای مناسب و سرعت بالا برخوردار بود.

 

براساس اظهارات رودانت، چالش بعدی ساخت مواد تغییر شکل دهنده ای است که بتواند به شناخت این مسئله برسد که چه شکلی برای کاربر مناسب است و همچنین تمرکز بر روی اجزا ساخت این دستگاه ها چون باطری خواهد بود تا بتوان آنها را به شکلی انعطاف پذیر ارائه کرد.



برچسب ها : ,

روش روشن نگه داشتن لپ تاپ بدون برق و باتری!

  روش روشن نگه داشتن لپ تاپ بدون برق و باتری!

 

 

با استفاده از silverback-gorilla می توان یک لپ تاپ را تا 14 ساعت بدون برق و باتری روشن نگه داشت.

 

 

یکی از دغدغه های کاربران رایانه های قابل حمل نبود برق برای شارژ این وسیله است.با توجه به اینکه اساس ساخت دستگاه های لپ تاپ استفاده از رایانه در هر مکانی می باشد،نبود برق به خصوص در مسافرت مهمترین چالش استفاده از لپ تاپ ها می باشد.

 

به تازگی یک باتری بسیار پر قدرت ساخته شده که شصت هزار میلی آمپر ظرفیت دارد و با استفاده از آن می توان یک دستگاه لپ تاپ را به طور میانگین تا 14 ساعت روشن نگه داشت.این دستگاه که silverback-gorilla نام دارد در واقع یک منبع اضطراری برق محسوب می شود.

 

البته silverback-gorilla تنها یک شارژر لپ تاپ نیست و با استفاده از آن می توان هرگونه وسیله الکترونیکی شامل تبلت ها و تلفن های همراه را شارژ کرد.همچنین این دستگاه دارای درگاه USB برای شارژ وسیله ها از طریق آن است.

 

با استفاده از یک صفحه نمایش LCD می توان از وضعیت دستگاه و لوازم متصل به آن نیز اطلاع پیدا کرد.این محصول 460 دلار قیمت دارد.



برچسب ها : ,

منوی استارت به ويندوز 8.1 بازمی گردد

 

 

منوی استارت به ويندوز 8.1 بازمی گردد؟!

 

 

 

شنیده ها حاکی است در آپدیت عمده ویندوز 8 که موسوم به ویندوز 8.1 است، منوی استارت به ویندوز باز می گردد.

دیروز ماری جو فولی در زد دی نت و امروز تام وارن در Verge این موضوع را تایید کردند.به گفته تام منوی استارت کاربر را مستقیم به استارت اسکرین می فرستد.

 

 به هر صورت و به هر شکل، باز گرداندن منوی استارت، معنادار است. اگر یادتان باشد استیو بالمر بعد از عرضه ویندوز 8 و اصرار کاربران، با کمال پر رویی در کنفرانس خبری گفت منوی استارت را بازنخواهد گرداند و روی تصمیم خود پا فشرد.

 

 

اسم فانی شده ویندوز 8.1 را هر چند ویندوز بلو گذاشته اند، اما یکی از اهداف، بازگرداندن برخی منوها و آیکونها بعد از اعتراضات کاربران است که مدیران مایکروسافت البته این موضوع را دیر به خود قبولاندند .

حالا برای اینکه روی اصرار خود همچنان پا بفشرند؛ می گویند که استارت جدید مانند استارت در ویندوز ایکس پس و هفت نخواهد بود و کاربر را در وهله اول به صفحه اول یا همان استارت اسکرین بازمی گرداند.

واقعیت این است که سبک مترو استایل در ویندوز 8 ، که منوها پنجره به پنجره تغییر می کنند، برای کاربران دسکتاپ مناسب نیست و کاربران تبلت لمسی و اولترابوکهای لمسی ممکن است راضی باشند، اما بدلیل اینکه اغلب کاربران ویندوز 8 ، دسکتاپ و پل تاپ غیر لمسی دارند، بنابراین بازگرداندن منوی استارت(حتی با تعریفی جدید) می تواند کمک کننده باشد.

 



برچسب ها : ,,

تاکسی عجیب برای شهرهای پرترافیک + تصاوير

 تاکسی عجیب برای شهرهای پرترافیک 

  

 

مهندسان آلمانی از یک تاکسی تک نفره عجیب رونمایی کرده و اظهار داشتند که این وسیله نقلیه می تواند برای آینده شهرهای پرجمعیت کاربردی باشد.

 نمونه اولیه این وسیله نقلیه با نام Voi توسط دانشجویان دانشگاه فناوری مونیخ با همکاری موسسه فناوری نانیانگ سنگاپور ساخته شده که در سومین نمایشگاه بین المللی اتومبیلهای الکترونیک تایوان رونمایی شده است.

 

مخترعات این اتومبیل اظهار داشتند که چالاکd این وسیله نقلیه و قیمت آن چون یک اسکوتر است اما در عین حال این وسیله همچون یک اتومبیل ایمن و راحت است.

 این اتومبیل دارای یک محافظ است که می توان آن را برای کارهای مختلف تغییر داد، براساس اعلام مخترعان تاکنون نسخه مسافری این وسیله رونمایی شده است اما آنها درنظر دارند کاربردهای آشپزخانه ای این وسیله نقلیه را نیز بسازند. این اسکوتر دوچرخ به عنوان یک وسیله نقلیه برای شهرهای پرجمعیتی طراحی شده که ترافیک در آنها یک مشکل اصلی به شمار می رود.

 سازندگان این وسیله نقلیه اظهار داشتند که برای هرکس که در یک کلان شهر زندگی می کند، ساعتها گیرکردن در ترافیک جزئی از زندگی شده است. ترافیک حرکت با سرعت را در وسایل نقلیه ای چون اتومبیل یا تاکسی دشوار ساخته است.

 آنها یادآور شدند: درحالی که موتورسیکلت می تواند یک گزینه مناسب برای رهایی از ترافیک سنگین شهری باشد، این گزینه همواره برای همه افراد مطرح نبوده است، چرا که بسیاری از افراد می خواهند ایمن، راحت و مهمتر از همه این که بدون خیس شدن زیر باران به محل کار خود برسند.

 قرارگیری راننده در پشت این اسکوتر امکان ایجاد یک طراحی فشرده را فراهم کرده است به طوری که کابین مسافر در جلو و به طور محصور شده ای قرار گرفته است.

 این اسکوتر سبک می تواند با سرعت 48 کیلومتر در ساعت حرکت کند و برد آن به 80 کیلومتر می رسد.

 در زبان ویتنامی واژه Voi به معنای فیل است که از آن به عنوان نماد ایمنی و شیوه هوشمندانه حمل و نقل یاد می شود.

  

برای مشاهده تصاویر این تاکسی عجیب و جالب به ادامه مطلب مراجعه نمائید...

  

 



برچسب ها : ,,,

تبلت ها در آینده جایگزین رایانه ها میشوند!!!!

 

تبلت ها در آینده جایگزین رایانه ها میشوند!!!!


یک شرکت تحقیقات فناوری در آمریکا اعلام کرد پیشرفت های فناوری در موضوع رایانه موجب شده فروش تبلت ها به سرعت بالا بگیرد و تمایل به استفاده از رایانه های شخصی معمولی(PC) رو به زوال بگذارد.

 

شرکت  "گارتنر" دیروز – جمعه-  گزارش داد، پیش بینی می شود تا سال 2017 فروش رایانه های تبلتی 70 درصد رشد  و از سوی دیگر فروش رایانه های شخصی( PC ) و لپ تاپ 7.3 درصد کاهش داشته باشند.

 

فروش PC، تبلت و تلفن های هوشمند که به طور کلی وسایل ارتباط جهانی خوانده می شوند شاهد افزایش خواهد بود اما سهم بازار این وسایل در طول زمان با تمرکز بیشتر بر روی وسایل قابل حمل و نقل و همراه تغییر خواهد کرد.

کارولینا میلانسی معاون شرکت گارتنر گفت: همانطور که مشتریان از رایانه های شخصی به تبلت ها و تلفن های هوشمند روی می آورند دیگر به رایانه های شخصی که باید به طور مداوم آن را جایگزین کنند توجهی ندارند .

بر اساس اعلام گارتنر، این امر از مدتها پیش بر اساس تغییر در ترجیحات کاربران در طول زمان انتظار می رفت.

تا سال 2017 ، 1.46 میلیون دستگاه از سیستم عامل اندروید استفاده خواهند کرد در حالی دستگاه های بر پایه سیستم عامل ویندوز به حدود نیم میلیون می رسد.



برچسب ها : ,

حمله به مقبره کوروش

 

 

حمله به مقبره کوروش با نارنجک دستی...

 

 
 
 
به گزارش CHN گفته می شود پس از انفجار نارنجک، بخشی از بدنه آرامگاه سیاه شد و فردی که قصد داشت سیاهی را تمیز کند، توسط نگهبانان پاسارگاد پایین آورده شد.
 
 
 
خبرگزاری میراث فرهنگی: هنگام تحویل سال نو، فرد ناشناسی، با پرتاب یک نارنجک دستی، که معمولا در چهارشنبه سوری استفاده می‌شود، دیوار مقبره کوروش را مورد اصابت قرار داد و آن را سیاه کرد.
چهارشنبه 30 اسفند ماه، هنگام تحویل سال نو، جمعیت زیادی به پاسارگاد، مقبره کوروش رفته بودند که ناگهان فرد ناشناسی دیوار پشتی آرامگاه کوروش را با نارنجک‎های دستی که آن را برای چهارشنبه سوری درست می کنند، مورد اصابت قرار داد.

به گزارش CHN گفته می شود پس از انفجار نارنجک، بخشی از بدنه آرامگاه سیاه شد و فردی که قصد داشت سیاهی را تمیز کند، توسط نگهبانان پاسارگاد پایین آورده شد.

به گفته یکی از فعالان میراث فرهنگی، هیچ شخصی در این ماجرا شناسایی نشد اما در نهایت لکه سیاهی روی دیوار آرامگاه کوروش باقی ماند.

 



برچسب ها : ,,,,,,,

Increased viruses Android OS

 افزایش ویروس های سیستم عامل آندروید

 

یک شرکت تولید کننده آنتی ویروس اعلام کرد که ویروس های سیستم عامل آندروید رو به افزایش است.

 

آندروید یک سیستم عامل متن باز است مبتنی بر لینوکس برای گوشی های موبایل می باشد که توسط گوگل ساخته شده است.

آندروید سیستم عاملی است که برای دستگاههای موبایل و گوشی های هوشمند که توسط بیش از 30 کمپانی معروف پشتیبانی می شود در واقع آندروید بستری را فراهم می کند که برنامه نویسان بتوانند هر چه سریعتر و بهتر برنامه هایی بسازند که از تمام ویژگی های یک گوشی هوشمند استفاده کنند.

این امر باعث می شود که هکران و ویروس نویسان برنامه هایی را برای اهداف خود تحت آندروید بنویسند.



برچسب ها : ,,,,,,

شارژ لپ‌تاپ ها با حرارت بدن انسان!!

 شارژ لپ‌تاپ ها با حرارت بدن انسان!!

شرکت فوجی‌فیلم در یک ابداع جدید برای تامین نیروی تلفن همراه و دستگاههای شخصی دیگر از حرارت بدن، دست به ساخت یک فیلم سبک زده که به پوست چسبیده و انرژی حرارتی ساطع شده از بدن را برای تبدیل به برق جمع‌آوری می‌کند.

 این دستگاه موسوم به «مبدل ترموالکتریک» بدین معنی است که به زودی می‌توان تلفنهای همراه هوشمند را بدون نیاز به منابع برق شهری و تنها با استفاده از انرژی بدن خود شارژ کرد.

 

 همچنین با کمک پنل‌های خورشیدی برای تاثیرگذاری بهتر این تبدیل از این ژنراتور می‌توان برای شارژ دستگاههای الکتریکی بزرگتر مانند لپ‌تاپ و کتاب الکترونیکی استفاده کرد.

مخترعان همچنین امیدوارند که علاوه بر تامین نیروی زندگی در حال پیشرفت انسان، بتوان از این دستگاه به صورت لباس برای بیماران به منظور شارژ کردن دستگاههای پزشکی آنها بهره برد.

 این ماده آلی پلیمری توسط شرکت فوجی فیلم با همکاری موسسه ملی علوم صنعتی پیشرفته و فناوری ژاپن ساخته شده است.



برچسب ها : ,

نخستین تلفن اندرویدی جواهرنشان در بازار!!

نخستین تلفن اندرویدی جواهرنشان در بازار!!

شرکت سازنده تلفنهای مجلل و گرانقیمت ورتو نخستین تلفن هوشمند خود را با سیستم عامل اندروید به قیمت بیش از 10 هزار دلار ارائه داده است.

تلفن همراه ورتو تی با قیمت 7900 یورو یا 10 هزار و 575 دلار عرضه می شود در دفتر مرکزی این شرکت در همپشایر بریتانیا ساخته شده است.

 

براساس اظهارات هاتچ هاتچیسون طراح این دستگاه، ورتو تی قاب تیتانیوم دارد و صفحه ای از یاقوت کبود داشته اما از امکان 4G برخوردار نیست.

تاسال گذشته این شرکت متعلق به شرکت نوکیا بود که متخصص ساخت دستگاه های گران قیمت با سیستم عامل سیمبیان بود.

براساس اظهارات پری اوستینگ مدیراجرایی این شرکت، ورتو سیستم عامل اندروید را به ویندوز ترجیح داده است و می خواهد بخشی از اکثریت باشد.

 

وی افزود: ما می خواستیم تلفن هوشمند ورتو دارای مزیتهای سایر دستگاه ها باشد، فکر می کنم که تلفنهای دارای سیستم عامل ویندوز موفق خواهند بود اما سهم اندکی از بازار خواهند داشت. درحال حاضر سهم بازار اندروید به 60 درصد می رسد.

 

 



برچسب ها : ,

خطای دید باور نکردنی!!! (جالب ترین خطای دید در طول عمرتان!!)

 

 

خطای دید باور نکردنی!!!

 
 ابتدای بر روی عکس زیر کلیک کنید. پنجره ای جدید شامل یک برنامه باز می شود که در آن برای رسیدن به تصویر اصلی ابتدا بر روی Let's get Trippy کلیک کرده و سپس روی Start کلیک کنید و وارد تصویر متحرک شوید.

به مدت 20 ثانیه به مرکز تصویر خیره شوید و سپس بلافاصله به دست خود که بر روی ماوس قرار دارد (یا قسمت دیگری از بدن خود) نگاه کنید. چیز عجیبی را که ملاحظه میکنید در قسمت نظرات اعلام کنید!

  خطای دید باور نکردنی! (27)


برچسب ها : ,,,,,,,,,

خودکاری که غلط دیکته ای شما را می گیرد!!

 خودکاری که غلط دیکته ای شما را می گیرد!!

برای موقع امتحان املا خیلی چیزه خوبیه ها...!!

 

استفاده از خودکارو کاغذ برای نوشتن ممکن است امروزه برای مردم یک چشم‌انداز دلهره‌آور باشد که از شبکه ایمنی غلطگیر رایانه‌ای در مورد غلطهای فاحش دیکته‌ای برخوردار نیست اما یک خودکار فناوری پیشرفته آلمانی به کمک این دسته از افراد آمده است.

خودکار فناوری پیشرفته شرکت Lernstift در زمان نوشتار اشتباه می‌لرزد.

 

این خودکار برای کمک به یادگیری نوشتاری جوانان طراحی شده اما برای انسانها در تمام سنین قابل استفاده است.

این خودکار که در مرحله پیش‌ساخت قرار داشته، می‌تواند اشتباهات تلفظ و شکل‌گیری حروف را بطور بلادرنگ شناسایی کرده و یک لرزش هشدار را به دست نویسنده وارد کند.

کاربران می‌توانند یکی از دو حالت این خودکار که شامل حالت خوشنویسی برای نمایش عیوب شکل و خوانایی و حالت املاء برای شناسایی اشتباهات املایی و دستوری است را انتخاب کنند.

حسگرهای ساخته شده درون این خودکار می‌توانند تغییرات در شکل حروف را شناسایی کرده و در صورت بروز اشتباه به سرعت لرزش را اعمال کنند.

فالک و مندی وولسکی، سازندگان این خودکار از تلاشهای اولیه پسر خود برای یادگیری نوشتن الهام گرفته‌اند.

آنها امیدوارند که این کار بتواند به کودکان در نوشتن دقیق‌تر و سریعتر کمک کند.

این مخترعان قصد دارند یک پروژه سرمایه‌گذاری جمعی را در ماه فوریه راه‌اندازی کنند که سرمایه لازم برای تولید و بازاری کردن ایده را با کمکهای ملی مردم برای حمایت از مفهوم پشت اختراع، تامین می‌کند.

آنها همچنین قصد دارند خودکارهای آینده را با افزودن حسگرهای فشار، قابلیت اتصال به رایانه و یک بستر نرم‌افزاری باز برای دیگران به منظور ساخت برنامه و گسترش عملکرد این خودکار ارتقا ببخشند.



برچسب ها : ,,,,,,,,,

گامی برای تولید لپ‌تاپ‌ های لوله‌یی!!

 

گامی برای تولید لپ‌تاپ‌ های لوله‌ ای!!!

 

محققان دانشگاه مریلند آمریکا با استفاده از مواد ساده و معمولی موفق به تولید قطعات الکترونیک روی نانوکاغذ شده اند که می تواند مسیر را برای توسعه لپ تاپ های تاشو و خم شونده هموار کند.

 

 

این تلاش نخستین گام برای تولید قطعات الکترونیک انعطاف پذیر و دوستدار محیط زیست بر روی نانوکاغذ محسوب می شود.

نانوکاغذ از خمیر چوب مقاوم سازی شده با آنزیم های مختلف ساخته شده و ترانزیستور روی آن نیز به وسیله سه جوهر مختلف چاپ شده است.

نانولوله های کربنی تک اتمی بوده و 10 هزار برابر نازک تر از موی انسان هستند؛ نانولوله ها روی سطح نانوکاغذ با استفاده از جوهر دی الکتریک و جوهر نیمه هادی چاپ شده و ترانزیستور ساخته می شود.

ترانزیستور نانوکاغذی شفاف از ویژگی های خاصی از جمله انعطاف پذیری، مقرون به صرفه بودن، وزن سبک و تجدیدپذیری برخوردار است؛ درجه شفافیت ترانزیستور 84 درصد بوده و با توجه به خاصیت نرم و انعطاف پذیری، حتی در صورت خم شدن نیز کارآیی دارد.

«لیانگ بینگ هو» از محققان دانشگاه مریلند تأکید می کند: این نانوکاغذ مانند پلاستیک صاف و قابل انعطاف است که می تواند برای ساخت گجت های الکترونیک خم شونده مورد استفاده قرار گیرد.

محققان به دنبال روشی برای چاپ و تولید نانوکاغذها در مقیاس تجاری و انبوه هستند.



برچسب ها : ,,,,,

♥♦♥Welcome To Your Blog♥♦♥

♦به بروزترین و بهترین وب لوکس بلاگ خوش آمدید...!♦

♦بروزترین وب لوکس بلاگ♦ H222.LoxBlog.Com

 برای عضویت در بروزترین وب لوکس بلاگ ؛ علم و فرهنگ ؛ کلیک کنید...!  

 

علم و فرهنگ ؛ بروزترین وب لوکس بلاک

♦بنر حرفه ای بروزترین وب لوکس بلاگ♦


برای رای دادن به بروزترین وب لوکس بلاگ کلیک کنید...!       برای رای دادن به بروزترین وب لوکس بلاگ کلیک کنید...!


برچسب ها : ,,,,,,,,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.