شما ثانیه دیگر به♦♥♦ علم و فرهنگ ♥♦♥ منتقل می شوید

علم و فرهنگ

علم و فرهنگ

تبلیغات

خلاقیت جالب در روز بدون دخانیات

  خلاقیت جالب در روز بدون دخانیات


 
علم و فرهنگ به نقل از برترینها : دیروز 31 می روز جهانی بدون دخانیات بود گزارش تصویری از خلاقیت جالب یک گروه از فعالان ضد مواد مخدر را میبینید.
 
 
 
 


برچسب ها : ,,,,,,,,

عکس: کشف قدیمی‌ترین پرنده جهان

   عکس: کشف قدیمی‌ترین پرنده جهان

عکس: کشفقدیمی‌ترینپرنده جهان

 
 
علم و فرهنگ به نقل از ایسنا : خط فاصل بین دایناسورهای غیر مرغی و پرندگان در اواسط تا اواخر دوره ژوراسیک دیده می شود.
 

یک موجود پر دار کوچک به نام Aurornis xui بعنوان ابتدایی ترین پرنده جهان معرفی شده است که حدود 160 میلیون سال قبل در چین زندگی می کرد.

 نام این پرنده از کلمه لاتین Aurora به معنای سپیده دم، کلمه یونانی Ornis‌ به معنای پرنده و کلمه xui به منظور گرامیداشت یاد Xu Xing دیرین شناس چینی و متخصص دایناسورهای پردار، گرفته شده است.


عکس: کشف قدیمی‌ترین پرنده جهان

 



برچسب ها : ,,,,,,,,

 



تلفن هوشمند جدید با سیستم عاملی متفاوت

تلفن هوشمند جدید با سیستم عاملی متفاوت

 

 

یک گروه از مهندسان و طراحان سابق نوکیا از یک تلفن هوشمند جدید که دارای

یک سیستم عامل کاملا جدید است، رونمایی کردند.

 

علم و فرهنگ ؛ یک گروه از مهندسان و طراحان سابق نوکیا از یک تلفن هوشمند جدید که دارای یک سیستم عامل کاملا جدید است، رونمایی کردند.

 این تلفن فنلاندی با نام " جولا" (Jolla) عرضه شده و دارای صفحه نمایش اچ دی 4.5 اینچی است. یکی از ویژگیهای منحصر به فرد این تلفن ماهیت دونیم شده آن است.

نیمه جلویی آن به نیمه پشتی متصل می شود و ظاهر جدیدی را برای این تلفن به همراه داشته است. این ویژگی موجب شده که جولا با هر نیمه خود که باشد علاوه بر ظاهر، کارکردهای متفاوتی به خود بگیرد.

 هرکدام از این نیمه ها می توانند به طور مستقل تنظیم شوند برای مثال می توان یکی را برای محل کار و یکی را برای استفاده شخصی تنظیم کرد. کاربر حتی می توان نیمه ای را خریداری کند که دارای اپلیکیشنهای منحصر به فرد است و یا حتی از ویژگی شارژ وایرلس برخوردار است.

 این نیمه پشتی دستگاه را می توان به تکه دیگری عوض کرد که رنگ متفاوتی دارد و این رنگ موجب می شود که دستگاه ویژگیهای جدیدی داشته باشد.

 


 



برچسب ها : ,,,,,,,

خطای دید باور نکردنی!

 خطای دید باور نکردنی! 

مرد پارسی : تا بارگذاری کامل تصویر متحرک زیر صبر کنید. یک خطای دید بسیار جالب!


مرد پارسی - PersianHuman.Blogfa.Com

 



برچسب ها : ,

تعداد تلفنهای همراه از انسانها بیشتر شد!!

 

 تعداد تلفنهای همراه از انسانها بیشتر شد!!

 

براساس گزارش اتحادیه بین المللی تله کامز وابسته به سازمان ملل تا پایان سال آینده میلادی تعداد تلفنهای همراه بیشتر از جمعیت انسانها در دنیا خواهد شد.

 اتحادیه بین المللی تله کامز پیش بینی کرده است که تعداد افرادی که خواستار استفاده از امکانات تلفنهای همراه هستند، اوایل سال 2014 از مرز هفت میلیارد می گذرد، درحال حاضر تعداد کاربران تلفنهای همراه 6.8 میلیارد نفر است و جمعیت زمین 7.1 میلیاد نفر تخمین زده شده است.

 

این اتحادیه در گزارش سال 2013 خود همچنین اعلام کرده است که بیش از یک سوم جمعیت جهان درحال حاضر آنلاین هستند به این معنا که از امکانات اینترنتی استفاده می کنند.

کشورهای مشترک المنافع مستقلی که پیشتر اتحاد جماهیر شوروی را تشکیل می دادند درحال حاضر دارای بیشترین تعداد استفاده کننده از تلفنهای همراه هستند.

آفریقا با داشتن 63 خط تلفن همراه برای هر 100 نفر از کمترین میزان برخوردار است.

براهیما سانو مدیر دفتر توسعه ارتباطات راه دور در این اتحادیه گفت: هر روز ما به رقم افزایش تعداد تلفنهای همراه و رسیدن به این رقم به تعداد انسانهای روی زمین نزدیک تر می شویم.

وی افزود: انقلاب موبایلی با ارائه کاربردهای فناوری ارتباطات و اطلاعات در بخشهای بانکداری، آموزشی، دولتی، زیست محیطی و تجاری مردم را در کشورهای درحال توسعه تقویت می کند.

این درحالی است که دربرخی از کشورها چون هند رشد موبایلی به آهستگی صورت می گیرد.

این گزارش نشان می دهد که 2.7 میلیارد نفر که تقریبا 40 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند از اینترنت استفاده می کنند.

در اروپا 75 درصد از مردم، در آمریکا 61 درصد، در آسیا 32 درصد و در آفریقا 16 درصد از مردم آنلاین هستند.

همدون توره دبیرکل اتحادیه بین المللی تله کامز سازمان ملل گفت: این پیشرفت فوق العاده است اما هنوز هم باید کارهای بسیاری در این زمینه انجام شود. دو سوم از جمعیت جهان، چیزی حدود 4.5 میلیارد نفر هنوز از اینترنت استفاده نمی کنند به این معنا این دو سوم هنوز از بزرگترین بازار جهان دور مانده اند.

 

 



برچسب ها : ,

آپلود مغر انسان بر روی يك روبات !

  آپلود مغر انسان بر روی يك روبات !

 

 

یک میلیارد روسی طرحهای جنجالی را برای آپلود کردن مغز و فناناپذیر شدن خود تا سال 2045 فاش کرد.

 دیمتری ایتسکوف 32 ساله اعتقاد دارد که فناوری به وی این امکان را می دهد که تا ابد در یک جسم هولوگرام زندگی کند.

 

 

 ابتکار عمل 2045 وی به عنوان گام دیگر در تکامل توصیف شده و بیش از 20 هزار نفر در یک شبکه اجتماعی پیشرفت آن را دنبال می کنند.

 ایتسکوف گفت: ما در فرآیند تشکیل گروه های کارشناسان هستیم، درکنار این گروه ها ما وضعیت هدف و برنامه تحقیقات را فراهم می کنیم.

 این بنیاد ادعا کرده است که برای آپلود کردن مغز انسان به یک رایانه تا سال 2015 آمادگی دارد، اما ایتسکوف اظهار می دارد که این جدول زمان بندی بسیار خوشبینانه اما امکان عملی شدن آن وجود دارد.

 وی اظهار داشت: این برنامه ما برای 35 سال آینده است و ما نهایت تلاش خود را برای تکمیل آن انجام می دهیم.

 هدف نهایی ارائه یک جسم هولوگرام است.

 ایتسکوف یادآور شد: خلق یک جسم هولوگرام پیچیده ترین کار است اما در عین حال می تواند هیجان انگیزترین مسئله در کل تکامل انسان باشد.

 برای تحقق این هدف بلندپروازانه، وی کنگره آینده جهانی را تشکیل داد که نخستین جلسه آن سال گذشته در مسکو برگزار شد و قرار است ماه ژوئن امسال در نیویورک برگزار شود و طی آن از شبیه ترین ربات به انسان رونمایی شود.

 همچنین قرار است در این همایش درباره موضوعات اخلاقی و اجتماعی فناناپذیرشدن بحث و تبادل نظر شود.

 ابتکار عمل استراتژیک اجتماعی 2045 در بیانیه خود آورده است: تمدن مدرن با ایستگاه های فضایی، زیردریاییهای هسته ای، آی فن و سگ‌وی ( دوچرخه‌ الکتریکی خود-تراز) نمی تواند انسان را از محدودیتهای فیزیکی جسم خود، بیماری و مرگ رهایی بخشد.

 ما اعتقاد داریم که این امر شدنی و الزامی است که مانع پیر شدن و حتی مرگ بشویم و برای این هدف باید بر حدود بنیادین ظرفیتهای فیزیکی و ذهنی غلبه کنیم.

 در ادامه این بیانیه آمده است: پیش از سال 2045 یک بدن مصنوعی تولید می شود که از نظر عملکرد نه تنها از جسم کنونی انسان بهتر است بلکه از نظر شکل به کمال رسیده و جذابیت آن کمتر از بدن انسان نیست.

 محققان این ابتکار عمل همچنین اعتقاد دارند که نسل نخست جسم اندروید به معنای رباتی که شبیه انسان است، دارای ظرفیتهای ابرانسان خواهد بود.

 ایتسکوف امیدوار است که بتوان ظرف 10 سال آینده مغز انسان را بدون جراحی روی رباتها آپلود کرد و جسم انسان را به عنوان غلافهای خالی رها کرد تا صاحبان آنها بتوانند داخل رباتها زندگی کنند.

 

 

 



برچسب ها : ,

یک موبایل ناشناخته در اینترنت !

 مدل جدید و شناخته نشده اکسپریا

 
تصاویر جدیدی از یک مدل جدید تلفن های همراه اکسپریا در اینترنت پخش شد.
 
 
 
روزهای گذشته پر از اخبار و تصاویری بود که از مدل های جدید تلفن های همراه در اینترنت پخش شد.در تازه ترین اخبار لو رفته از محصول سونی تصاویر یکی از محصولات این شرکت که از خانواده اکسپریا می باشد در اینترنت منتشر شده است.
 
 


برچسب ها : ,,,,,,

ترول های قدیمی...!!

 ترول های قدیمی...!!

 

سلام ، براتون چند تا ترول با حال گذاشتم ؛ ببینید اگه دوس دارین...!

+ (فقط لطفا کمی جنبه به خرج دهید...!!!)

 

 

برای مشاهده ترول ها به ادامه مطلب بروید...



برچسب ها : ,,,,,,,

در فرودگاه ابوظبی راحت چرت بزنید!

 در فرودگاه ابوظبی راحت چرت بزنید! 

 
 
بازرگانان، رؤسا و کلا کسانی که مجبور هستند به صورت مرتب به سفرهایی هوایی طولانی بروند، می‌دانند که امکان چرت زدن وبازیابی قوا در معطلی‌های فرودگاه‌ها در حکم نعمتی است.
 
علم و فرهنگ ؛ این مطلب را خیلی‌ها از جمله مسئولان فرودگاه‌ها می‌دانند. فرودگاه ابوظبی یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های خاورمیانه است، مدتی است در این فرودگاه امکانات مدرنی برای چرت زدن مسافران مهیا شده است، در این فرودگاه صندلی‌های راحتی ویژه‌ای نصب شده است که مسافر بعد از نشستن روی آنها می‌تواند با فشار دادن یک دکمه، سقفی روی سر خود بکشد، تا مثل غلافی آنها را از دنیای خارج جدا کند و راحت استراحت کنند.
 
 
 05-09-2013 08-33-34 AM
 
در حال حاضر در ترمنیال شماره یک و سه ابوظبی، ۱۰ عدد از صندلی پادتایم Podtime نصب شده است و سال بعد ۳۰ دستگاه دیگر هم نصب خواهد شد.
 
پادتایم‌ها برای خودشان وای فای دارند و امکان شارژ کردن دستگاه‌ها الکترونیک مسافران را می‌دهند.
 
 05-09-2013 08-33-15 AM
 
هزینه استفاده از آنها برای هر ساعت، کمی بیشتر از ۱۲ دلار است.
 
فرودگاه ابوظبی یک فرودگاه ۴ ستاره است و اقداماتی مثل این، شاید درجه‌بندی آن را بهتر هم بکنند.
 
 


برچسب ها : ,

.