شما ثانیه دیگر به♦♥♦ علم و فرهنگ ♥♦♥ منتقل می شوید

تبلت‌ها تهدیدی برای اسباب‌ بازی‌ها...!

علم و فرهنگ

تبلیغات

تبلت‌ها تهدیدی برای اسباب‌ بازی‌ها...!

 

 تبلت‌ها تهدیدی برای اسباب‌ بازی‌ها...!

 

تبلت‌ها با فناوری شگفت‌انگیز صفحات لمسی خود آنقدر با طبیعت مورد انتظار خردسالان مطابقت دارد كه می‌توان مشاهده كرد كودكان خیلی سریع با آن ارتباط برقرار كرده و دنیای مجازی خود را در آن می‌سازند.

 

یكی از تحلیلگران صنعت اسباب‌بازی‌های كودكان بر این باور است سازندگان بزرگ اسباب‌بازی از تغییر گرایش كودكان به سمت استفاده از تبلت‌ها به‌جای اسباب‌بازی‌های سنتی در هراسند.

 

شان مك گوان (Sean McGowan)، تحلیلگر بازار و مشاور سرمایه‌گذاری صنعت اسباب‌سازی گفته است كودكانی كه عموما سنشان از سه سال تجاوز نمی‌كند امسال هدایایی از قبیل آی‌پد و كیندل فایر (تبلت كتابخوان شركت آمازون) به جای عروسك‌، ماشین‌های اسباب‌بازی، بازی‌های فكری مقوایی یا دیگر اسباب‌بازی‌های سنتی دریافت كرده‌اند.

این اطلاعات تولیدكنندگان بزرگ اسباب‌بازی سراسر دنیا را به وحشت انداخته و آنها را نسبت به بازدهی سرمایه‌گذاری‌های كلانشان در این صنعت با شك مواجه كرده است.

از سویی مقامات یكی از این تولید‌كنندگان اذعان كرده شركت متبوعش در تلاش است محصولاتی مختص ذائقه فناوری دوست این كودكان تولید كند.

 به نظر می‌رسد كودكان این دوره و زمانه تمایل زیادی برای بازی با اسباب‌بازی‌های مدرن و دیجیتال دارند. به همین علت و به همان دلیل كه علاقه زیادی به محصولات دیجیتال و البته صفحات لمسی از سوی كودكان وجود دارد بهتر است شركت‌های تولید‌كننده اسباب‌بازی هم اقداماتی برای تركیب این فناوری‌های مدرن در محصولات تولیدی‌شان انجام دهند.

این رویكرد جدید كه پس از خرید شب كریسمس امسال چراغ‌های هشدارش روشن شد چندان هم دور از انتظار نبود و تولیدكنندگان اسباب‌بازی مدت‌ها بود خود را برای این رویداد آماده می‌كردند، اما انتظار تغییر ناگهانی گرایش بازار را نداشتند. به عنوان نمونه تا به حال پیشرفت‌هایی هم در این زمینه صورت گرفته است، اما راه زیادی تا دیجیتال‌شدن بیشتر اسباب‌بازی‌ها باقی مانده است.

یكی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین ویژگی‌های اسباب‌بازی‌های دیجیتالی برای كودكان جنبه آموزشی‌شان است كه در این زمینه تحقیقاتی هم صورت پذیرفته است. برای مثال اسباب‌بازی‌های دیجیتال می‌توانند موارد ساده‌ای از جمله الفبا، نحوه شمارش اعداد، كار‌كردن با رایانه و نكاتی از این دست را همراه باسرگرمی به كودك آموزش دهند.

در هر صورت كودكان امروزی، مردان و زنان آینده سیاره زمین هستند و بد هم نیست كه از كودكی با فناوری‌های مدرن آشنا شوند. دیگر عصر اسباب‌بازی‌های چوبی چرخداری كه با یك تكه نخ به دنبال یك كودك كشیده می‌شد، گذشته است.

 

 

 




برچسب ها : ,,,,
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.